Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Internet verandert rigoureus spelregels binnen financiele markten
dinsdag 19 augustus 2008

In de toekomst zal de oriëntatie- en aankoopcyclus dankzij internet en communities verder transformeren.
Lees verder >>

ICANN breidt aantal extensies uit
zaterdag 16 augustus 2008

ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), de organisatie die alle internetdomeinnamen toewijst, zal het aantal extensies fors verhogen.
Lees verder >>

Internetgebruiker doet vaak online inkopen
donderdag 14 augustus 2008

Van de internettende Nederlanders koopt tweederde wel eens online.
Lees verder >>

Minderheid luxemerken verkoopt online
donderdag 17 juli 2008

Het lijkt erop dat de luxemerken door af te zien van online verkoop veel omzet mislopen.
Lees verder >>

Hoe onderscheidt de webwinkel zich?
dinsdag 15 juli 2008

E-commerce is een markt die zich steeds meer in de breedte ontwikkelt, met specialisten die hun waar willen verkopen aan webwinkelaars.
Lees verder >>

Mkb-detaillisten wapenen zich tegen webwinkels
zondag 15 juni 2008

Het aantal Nederlanders dat gebruik maakt van webwinkels is sinds begin 2007 toegenomen van 5 naar 6,5 miljoen euro.
Lees verder >>

Mediabestedingen op internet kennen grote groei
woensdag 4 juni 2008

Internet heeft in 2007 de grootste stijging in de totale mediabestedingen voor zijn rekening genomen, met een groei van 29,5%.
Lees verder >>

Consument stelt hoge eisen aan online check-out proces
dinsdag 3 juni 2008

Consumenten verwachten van online verkopers dat het check-out proces net zo overzichtelijk en transparant gebeurt als ze offline gewend zijn.
Lees verder >>

Europese uitgaven aan online adverteren blijven toenemen
maandag 2 juni 2008

De online advertentiemarkt in Europa is ten opzichte van 2006 in 2007 met 40% gegroeid tot 11,2 miljard euro.
Lees verder >>

Adverteerders die Google AdWords inzetten moeten door leercurve
zondag 1 juni 2008

Adverteerders die Google AdWords benutten moeten door een leercurve, en menig adverteerder zit nog in de experimentele fase.
Lees verder >>

Gezin met kinderen surft vaker op internet
maandag 21 april 2008

Mensen met kinderen zijn meer online actief dan mensen zonder kinderen.
Lees verder >>

Behavioral targeting werkt
dinsdag 15 april 2008

Goede profielen van websitebezoekers en die van `getargette` groepen in het bijzonder zijn een vereiste voor behavioral targeting.
Lees verder >>

Winkels verliezen het van web
woensdag 2 april 2008

Honderden winkels hebben de afgelopen twee jaar hun deuren moeten sluiten door de enorme groei van de verkoop via internet.
Lees verder >>

Elektronische orders stijgen in Nederland
woensdag 26 maart 2008

De omzet die Nederlandse bedrijven in 2006 behaalden werd voor 11% bepaald door het aandeel e-commerce.
Lees verder >>

Online gemeenschappen niet helemaal ideaal voor doelgroepmarketing
woensdag 12 maart 2008

Hoewel online communities door de beschikbaarheid van bezoekersprofielen zeer geschikt lijkt voor targeting van doelgroepen, zijn ze dat niet.
Lees verder >>

Nederlander durft online te kopen
dinsdag 11 maart 2008

Webwinkelen is volwassen geworden. De consument durft online te kopen en te betalen.
Lees verder >>

Populaire bannerformaten blijken niet het effectiefst te zijn
donderdag 6 maart 2008

Het onderzoek werd uitgevoerd over een steekproef van 40 miljoen bannerviews, die over 450 campagnes verdeeld waren.
Lees verder >>

Online shopper wil nog meer informatie
donderdag 6 maart 2008

Online shoppers willen vaak meer en vooral andere informatie dan een website hen biedt.
Lees verder >>

LinkedIn gaat advertenties plaatsen
donderdag 21 februari 2008

Nederlandse leden van online netwerk voor werkgevers en -nemers LinkedIn zullen binnenkort geconfronteerd worden met advertenties.
Lees verder >>

Nederland heeft meest efficiënte e-government van Europa
zaterdag 16 februari 2008

De Nederlandse elektronische overheid wordt door bijna 50% van de burgers gebruikt, terwijl er maar ongeveer 0,7% van het bruto nationaal product in is geïnvesteerd.
Lees verder >>

Google Analytics brengt statistieken websites uitgebreid en gratis in kaart
vrijdag 15 februari 2008

De bezoekersstatistieken van websites kunnen zeer uitgebreid in kaart worden gebracht met behulp van Google Analytics.
Lees verder >>

Nieuwe meting populariteit gooit rangschikking websites om
woensdag 11 juli 2007

Nielsen Netratings baseert de populariteit van websites voortaan niet meer op het aantal pagina`s dat een internetter bekijkt, maar op hoe lang hij op de website blijft.
Lees verder >>

Internetverzekeren valt in smaak bij consument
zondag 8 juli 2007

Vooral het beheren van de zorgverzekering wordt het liefste online gedaan.
Lees verder >>

In 2008 liggen mediabestedingen aan internet hoger dan aan radio
zaterdag 7 juli 2007

In 2008 zullen adverteerders meer uitgeven aan commerciele uitingen op internet dan op de radio.
Lees verder >>

B-to-b online marketing neemt toe
dinsdag 19 juni 2007

Bedrijven in de industriele sector besteden meer aan marketing. Zij geven verder een groter deel van het budget aan online marketing.
Lees verder >>

Europeanen internetten gemiddeld 16,5 dag per maand
maandag 4 juni 2007

Gemiddeld 122 miljoen Europeanen van 15 jaar en ouder waren dit jaar op een willekeurige dag in april online.
Lees verder >>

Webshop heeft ook adviesfunctie nodig
donderdag 31 mei 2007

Goed relatiemanagement blijft belangrijk. Dat is ook terug te zien in de website van het bedrijf, waar de adviesfunctionaliteit wordt geoptimaliseerd.
Lees verder >>

Bestedingen online reclame blijven groeien
vrijdag 25 mei 2007

De bestedingen in online reclame blijven toenemen, zo blijkt uit gegevens van IAB Nederland.
Lees verder >>

Financiële instellingen verkopen meer via internet
woensdag 23 mei 2007

De internetverkopen groeien. De Nederlandse online verkopen groeide vorig jaar met 47% tot 288 miljoen euro. Zo`n 10% van alle verkopen via het web betreft verzekeringen.
Lees verder >>

Senioren internetten bijna net zo veel als jongeren
vrijdag 27 april 2007

Van de ondervraagde vijftigplussers geeft 58% aan dagelijks meermalen online te zijn. 61% van de tieners is dagelijks meerdere malen online.
Lees verder >>

Domein .eu wordt steeds populairder
donderdag 12 april 2007

Reding ziet de opkomst van e-handel als voornaamste oorzaak van de groei van het domein.
Lees verder >>

Kwart surfers raakt spoor bijster op internet
zaterdag 7 april 2007

De Britten hebben voor dit verschijnsel inmiddels een werkwoord: to wilf, een acroniem van `What was I looking for?`.
Lees verder >>

Intranet is belangrijkste interne medium
zaterdag 31 maart 2007

De interne sites bevatten een waaier aan informatie, van het menu van het plaatselijke bedrijfsrestaurant tot kennismanagementttools.
Lees verder >>

Social Computing biedt banken grote kansen
woensdag 7 februari 2007

Steeds meer financiele instellingen ontdekken social computing, sociaal contact via internet, als een manier om diensten aan te bieden.
Lees verder >>

Webwoonwinkels zijn in opkomst
vrijdag 19 januari 2007

Het grootste gedeelte van alle detailhandel heeft een website en online bestellen is mogelijk bij 47%.
Lees verder >>

E-marketing is de belangrijkste marketingtrend voor 2007
woensdag 20 december 2006

Toepassing van e-marketing en webbased applicaties is de belangrijkste marketingtrend voor 2007, zo blijkt uit een onderzoek van Berenschot onder marketeers.
Lees verder >>

Helft grote Nederlandse winkelketens heeft een webwinkel
vrijdag 15 december 2006

Uit de inventarisatie komt verder naar voren dat bijna alle grote Nederlandse winkelketens een website hebben (98%) en dat 64% e-mails verzendt naar belangstellende klanten.
Lees verder >>

Verkoop via internet blijft stijgen
vrijdag 15 december 2006

De webwinkelbranche staat aan de vooravond van een nog grotere groei dan de branche de laatste jaren al doormaakte.
Lees verder >>

Helft gebruikers Google kijkt alleen naar eerste scherm
vrijdag 8 december 2006

Bijna de helft van de gebruikers van de Google zoekmachine kijken niet verder dan het eerste scherm. Zij tikken liever een nieuw trefwoord in dan te scrollen, zo blijkt uit onderzoek van markt- en adviesbureau NetMarketing.
Lees verder >>

Online reisbedrijven boeken 16% groei
vrijdag 27 oktober 2006

Bedrijven die gespecialiseerd zijn in de verkoop van vakanties via het internet presteren aanzienlijk beter dan het gemiddelde in de reisbranche.
Lees verder >>

News engine marketing combineert zoekmachinemarketing met pr
woensdag 18 oktober 2006

De combinatie van search engine optimalisatie (SEO) en public relations levert news engine SEO op, ofwel NESEO.
Lees verder >>

Internet neemt voorraadfunctie van winkels over
zaterdag 26 augustus 2006

Internet neemt steeds meer de voorraadfunctie van winkels over, door goederen te verkopen die in de winkel niet verkocht worden.
Lees verder >>

Nederlandse bedrijven besteden meer aan internetadverteren
dinsdag 22 augustus 2006

Het eerste halfjaar van 2006 werd zo`n 97 miljoen euro uitgegeven aan internetadvertenties. In vergelijking met 2005 is dit 35% meer.
Lees verder >>

E-mail nadert direct mail
dinsdag 1 augustus 2006

Het blijkt dat er steeds meer budget wordt vrijgemaakt voor online campagnes.
Lees verder >>

Zoekmachinemarketing wordt volwassen
dinsdag 1 augustus 2006

Zoekmachinemarketing wordt volwassen, getuige het volume van de markt en de mogelijkheden om campagnes te optimaliseren.
Lees verder >>

Aantal online aankopen neemt toe
donderdag 1 juni 2006

De online consumentenbestedingen overstijgen in 2005 voor het eerst de grens van 2 miljard euro.
Lees verder >>

WebAds komt met profiling netwerk en behavioral targeting
donderdag 1 juni 2006

WebAds komt met de mogelijkheid tot adverteren op basis van onder meer leeftijd of geslacht van de internetter.
Lees verder >>

Webkijkers hechten aan microchunks
donderdag 1 juni 2006

Internetters die online kijken naar audiovisueel materiaal zien het liefst korte fragmenten in plaats van een urenlang programma.
Lees verder >>

Online winkelen stimuleert winkelbezoek
donderdag 4 mei 2006

Promotieonderzoek van Sendy Farag aan de faculteit Geowetenschappen van de Universiteit Utrecht laat zien dat het er juist op lijkt dat winkelbezoek wordt gestimuleerd doordat mensen via internet shoppen.
Lees verder >>

Fabrikant zoekt online contact met klanten
donderdag 6 april 2006

Fabrikanten zoeken steeds vaker online contact met klanten, zodat zij zich in de toekomst beter kunnen richten op hun wensen.
Lees verder >>

Internetwinkel is winkel van de toekomst
woensdag 15 maart 2006

Alle grote retailketens hebben de verkoop via internet op de strategische agenda gezet.
Lees verder >>

Google.nl best bezocht in 2005
maandag 5 december 2005

Google.nl was in het afgelopen jaar de best bezochte Nederlandse internetpagina.
Lees verder >>

Zoeken belangrijker dan nieuws
maandag 21 november 2005

Het online zoeken naar informatie is inmiddels de op één na belangrijkste taak op internet.
Lees verder >>

Omzet vergaren door adverteren in zoekmachines
vrijdag 4 november 2005

Doelgericht adverteren via zoekmachines zal al snel gaan leiden tot een hogere omzet en een groter bezoekersaantal op de site.
Lees verder >>

Markt online consumentenbestedingen neemt toe
dinsdag 1 november 2005

Over het eerste halfjaar van 2005 zijn de online consumentenbestedingen toegenomen tot 1,65 miljard euro omzet.
Lees verder >>

Pas e-mailmarketing zorgvuldig toe
vrijdag 21 oktober 2005

E-mailmarketing dient men zorgvuldig toe te passen, anders wordt een bericht ten onrechte aangemerkt als spam (ongewenste e-mail).
Lees verder >>

Banken beginnen met pinnen via internet
maandag 19 september 2005

Als het aan vier grote banken ligt, komt er een einde aan de wirwar van betaalmogelijkheden op internet.
Lees verder >>

Google introduceert zoekmachine voor weblogs
woensdag 14 september 2005

Google is van start gegaan met 'Blog Search', een zoekmachine waarbij de gebruiker weblogs kan doorzoeken.
Lees verder >>

Meeste actiesites zitten vol fouten
maandag 8 augustus 2005

Driekwart van de marketingcampagnes hebben te lijden onder fouten op de actiesite. Bij 14 procent van die campagnes zijn de fouten zo erg dat de doelstellingen van de campagne ondermijnd worden. Dit zegt online onderzoeksbureau SciVisum.
Lees verder >>

Regelmatig e-mailcontact met klant genereert loyaliteit
donderdag 28 juli 2005

Regelmatig contact met klanten via e-mail genereert merkloyaliteit. Dit blijkt uit een casestudie van een multinationale cosmeticaonderneming.
Lees verder >>

Reiziger boekt niet meer, maar 'klikt' zijn vakantie
maandag 25 juli 2005

De verkoop van reizen via internet schiet als een raket omhoog. Uit onderzoek van CapGemini blijkt dat binnen vijf jaar 80% van de vliegtickets en verzorgde vakantiereizen via de thuiscomputer wordt geboekt.
Lees verder >>

Betaalde of onbetaalde zoekresultaten: consumenten zien geen verschil
maandag 25 juli 2005

56 Procent van de internetters ziet geen verschil tussen betaalde en onbetaalde zoekresultaten. Dit zegt onderzoeksbureau Harris Interactive.
Lees verder >>

Aantal internetters passeert grens van 1 miljard in 2005
vrijdag 15 juli 2005

Eind 2004 telde de wereld 934 miljoen internetgebruikers.
Lees verder >>

Grote Marketingenquete 2005: Internet is helemaal terug
woensdag 13 juli 2005

De hoop van de marketeer is gevestigd op interactieve marketing.
Lees verder >>

Online onderzoek is goedkoop en effectief
vrijdag 1 juli 2005

Een effectieve website voldoet aan tien criteria, zo blijkt uit een onderzoek van DotWise, consultancybureau voor online marketing.
Lees verder >>

Tussenhandel bij e-commerce neemt toe
vrijdag 1 juli 2005

Bij e-commerce lijkt het vaak alsof klanten iets rechtstreeks bij een webwinkel kopen zonder dat daar iets tussen zit. Dit is echter lang niet altijd het geval. Feitelijk komt er steeds meer tussenhandel tussen internetwinkels en de consument.
Lees verder >>

Internetverkopen en telesales stijgen in omzet
donderdag 30 juni 2005

De omzetten van de verkopen op afstand stijgen sneller dan de traditionele detailhandelsomzetten.
Lees verder >>

Bloggers groeien uit tot ultieme focusgroep
maandag 20 juni 2005

Marketeers realiseren zich meer en meer hoe interessant web logs zijn als reclamemedium.
Lees verder >>

E-mailtraining verkleint handicaps e-mailverkeer
woensdag 26 januari 2005

Een e-mailtraining voor werknemers verkleint zogeheten e-mailhandicaps. Dit blijkt uit een studie van de Loughbourough University naar het gebruik van e-mail. Het gebruik van e-mail heeft verschillende handicaps en het medium wordt ineffectief gebruikt in organisaties.
Lees verder >>

Internetgebruikers kopen steeds vaker grensoverschrijdend
donderdag 20 januari 2005

Ruim 25% van de internetgebruikers in Europa doet wel eens aankopen op een website uit een ander land. Vooral de Amerikaanse webwinkels zijn in trek, zo blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder bijna 23.000 Europese internetgebruikers.
Lees verder >>

Umts en wifi zijn in opkomst
maandag 3 januari 2005

In 2004 werd umts in Nederland geintroduceerd. Vodafone had de primeur en KPN volgde met de introductie van umts-diensten voor zakelijke gebruikers in juni en voor consumenten in september.
Lees verder >>

Internet is veelbelovend voor direct-marketing
dinsdag 21 december 2004

Direct-marketeers zullen zich 2004 blijven herinneren als het jaar van de lage respons. Voor 2005 wordt een verbetering verwacht, evenals inzicht in waarom deze respons zo laag was.
Lees verder >>

Thuiswinkel.org lanceert centraal meldpunt voor internetfraude
donderdag 16 december 2004

Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor internetwinkels en postorderbedrijven, lanceert in 2005 een landelijk meldpunt voor internetfraude. Dit wordt een centraal digitaal loket, waar zowel gedupeerde bedrijven als consumenten oplichting, fraude of ander misstanden op internet kunnen melden.
Lees verder >>

Online advertising wordt steeds gewoner
donderdag 9 december 2004

Online advertising wordt volwassen. Dat blijkt uit het feit dat het wisselvallige karakter ervan langzamerhand verdwijnt. Het medium vertoont steeds meer voorspelbare karakteristieken, zo analyseert bureau DoubleClick in zijn trendrapport van het derde kwartaal 2004.
Lees verder >>

Nederlandse publiek kiest website van het jaar 2004
donderdag 9 december 2004

Het Nederlandse internetpubliek heeft massaal gehoor gegeven aan de oproep van websitevanhetjaar.nl om hun favoriete website te kiezen uit 100 genomineerden. In totaal 268.386 mensen hebben hun stem uitgebracht.
Lees verder >>

Helft consumenten verandert van merk na raadpleging websites
donderdag 9 december 2004

Consumenten hebben veel vertrouwen in de informatie die zij over producten vinden op websites. Bovendien veranderen veel consumenten van merk nadat zij er online informatie over hebben ingewonnen.
Lees verder >>

Producten van online retailers zijn moeilijk te vinden op hun website
vrijdag 26 november 2004

Meer dan de helft van alle producten die online winkels als Amazon verkopen, is moeilijk te vinden met simpele zoektermen. Volgens het rapport `Online retail user experience benchmarks` van E-consultancy is 57% van de producten waar met relevante zoektermen naar gezocht wordt, onvindbaar.
Lees verder >>

Online kerstuitgaven stijgen fors
vrijdag 19 november 2004

In Europa wordt dit jaar online voor het eerst meer geld uitgegeven rond de feestdagen dan in de Verenigde Staten. Dat meldt onderzoeksbureau Forrester.
Lees verder >>

Ilse media richt zich met New Rulez op jongeren
vrijdag 19 november 2004

Ilse media wil met de recent aangekochte website Kaboem een nieuwe markt aanboren, namelijk die van de jongeren. De uitgever richtte daartoe de onderneming New Rulez Media op.
Lees verder >>

Cross-channel-winkelen is belangrijke nieuwe trend
vrijdag 19 november 2004

Consumenten die zich via internet informeren over een bepaald product en dat vervolgens willen kopen in de winkel, zijn over het algemeen beter op de hoogte dan de verkoper.
Lees verder >>

Gratis.nl koopt advertentiesite www.gratismarkt.nl
vrijdag 19 november 2004

Gratis.nl heeft de advertentiesite www.gratismarkt.nl verworven. De overname werd geeffectueerd kort voordat eBay Marktplaats.nl overnam. Gratis.nl is een site voor gratis producten, opgericht door Gijs Hoogerkamp van het Antilliaanse bedrijf Matrix.
Lees verder >>

Online reclame in VS haalt recordomzet
vrijdag 19 november 2004

De markt voor online reclame in de VS stijgt flink en zal waarschijnlijk nog hoger uitkomen dan in het recordjaar 2000. In het derde kwartaal van 2004 groeide de omzet met 35,3% tot 2,43 miljard dollar.
Lees verder >>

Internetwinkelen gaat vooral om orienteren
vrijdag 19 november 2004

Een grote groep Nederlanders gebruikt winkels op internet alleen maar als een etalage. Er wordt gekeken op de webpagina`s om vervolgens een product in een echte winkel te kopen.
Lees verder >>

Banken introduceren standaard voor betalen op internet
vrijdag 19 november 2004

De grote Nederlandse banken lanceren medio volgend jaar een nationale standaard voor betalen op internet, `Ideal` geheten. De nieuwe betaalwijze moet het vertrouwen van consumenten in betalen via internet herwinnen.
Lees verder >>

Webselfservice leidt tot besparing maar ook tot vervlakking contacten
vrijdag 19 november 2004

Steeds meer bedrijven bieden selfservice op internet aan. Oftewel de klant die zelf aan het werk gaat.
Lees verder >>

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat