Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Online advertising wordt steeds gewoner

donderdag 9 december 2004


Van alle aangeboden advertenties is 43% van het type `Rich Media`. Dat aandeel is dit jaar zo`n beetje hetzelfde gebleven. Een toenemend aantal advertenties worden met een frequentiebeperking aangeboden. De `frequency cap`let erop dat het aantal keren dat een unieke bezoeker een bepaalde advertentie onder ogen krijgt, beperkt blijft. Momenteel heeft 16% van de advertenties een dergelijke frequency cap, zo laat DoubleClick weten. De banners zijn goed voor 25% van de advertenties, maar dit aandeel loopt terug. De grote formaten worden populairder. Na de klassieke banners is de leader board het tweede meest gebruikte formaat met 9,3%, gevolgd door de smalle skyscraper (5,6%) en de brede skyscraper (4,4%). Het aantal clicks wisselt nog. Voor een standaard banner komt de gemiddelde clickratio op 0,17%. De interstitials komen op een clickratio van 0,80%.

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat