Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Bloggers groeien uit tot ultieme focusgroep

maandag 20 juni 2005


Blogs bevatten veel informatie over consumenten die anders niet beschikbaar is. Zij gebruiken hun blog om te vertellen over hun leven en hun mening te geven over ontwikkelingen en producten zonder dat daar sturing door een gerichte vraagstelling aan te pas komt. Zo klagen bloggers vaak dat ze lastig worden gevallen door ongewenste telefoontjes op hun mobieltje. Marketeers kunnen op zo`n gegeven subtiel inspelen. In feite zijn bloggers de ultieme focusgroep. Blogs vangen kritiek en waardering voor producten en diensten op die invloed kunnen hebben op latere productontwikkeling en marketingstrategieen.

De blogosphere telt inmiddels 11 miljoen blogs. Volgens Intelliseek kwamen er in 2004 dagelijks 20.000 nieuwe blogs bij. Uit recent onderzoek van Forrester Research blijkt dat 64% van de marketeers belangstelling heeft voor adverteren op web logs, via onder meer AdSense van Google en het netwerk van blogreclame Blogads. Feedback is zoveel sneller en goedkoper dan bij andere media dat de populariteit onder adverteerders nog flink toe zal nemen.

 

bron: Adweek

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat