Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Online onderzoek is goedkoop en effectief

vrijdag 1 juli 2005


In eerste instantie moet de eigenaar van de site goed voor ogen hebben wat het doel van de site is: informatie, verkoop, ledenwerving of entertainment. Het is belangrijk dat de organisatie de eigen doelen helder heeft en de site ook periodiek aan deze doelen toetst. Het maken van keuzes is belangrijk - ondernemers moeten durven kiezen voor een bepaalde doelgroep en andere ontmoedigen. De offline en online branding moeten voorts identiek zijn. Belangrijk is dat sitebezoekers kunnen reageren via e-mail of telefoon en dat deze reacties altijd een respons krijgen. Een veilige omgeving is een absolute must - vooral op sites waar bezoekers om creditcard-gegevens of bankrekeningnummers gevraagd wordt. Wanneer dit het geval is, moet de bezoeker in het begin van de site al gewaarschuwd worden zijn kaart gegevens bij de hand te houden. Ten slotte is het belangrijk trends en ontwikkelingenbij te houden. Dit geschiedt door periodiek de website van de concurrent te bekijken en door de eigen doelgroep constant te monitoren. Online onderzoek is een krachtig instrument hiervoor: het heeft een groot bereik, het is niet arbeidsintensief en is anoniem.

 

bron: Adfo Direct

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat