Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Pas e-mailmarketing zorgvuldig toe

vrijdag 21 oktober 2005


E-mailmarketing dient men zorgvuldig toe te passen, anders wordt een bericht ten onrechte aangemerkt als spam (ongewenste e-mail). Dat stelt Marcel Visscher, projectmanager bij Promez Communicatie Management. Bij de meeste soorten software wordt e-mail aan de hand van een aantal criteria aangemerkt als spam, bijvoorbeeld door het onderwerp-veld, de afzender of de - doorgaans onzichtbare - headers in de mail. Spam-filters in e-mailprogramma`s zijn hardnekkiger. Vaak wordt de domeinnaam van de afzender (het gedeelte achter @) geregistreerd en geblokkeerd, waardoor ook persoonlijke e-mail vanaf dat domein niet meer aankomt. Ook de wettelijke regelingen zijn vaak onbekend bij marketeers. In Nederland is de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) verantwoordelijk voor de controles op de regels. Om niet als spammer aangemerkt te worden, mag aan particulieren alleen mail worden gestuurd als zij er vooraf toestemming voor hebben gegeven. Bij zakelijke adressen is dit niet nodig. De e-mail moet de identiteit noemen van de verzender en een adres waarop de ontvanger zich kan afmelden voor de mail. Per land kan de regelgeving verschillen.

bron: Marketing Rendement (21-10-05)

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat