Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Fabrikant zoekt online contact met klanten

donderdag 6 april 2006


Fabrikanten zoeken steeds vaker online contact met klanten, zodat zij zich in de toekomst beter kunnen richten op hun wensen. Door dit contact kan men een speciale consumentendatabase aanleggen die later gebruikt wordt voor gerichte reclame. Tijdens de DDMA iLounge vertelden Joost Smit, hoofd sponsoring en evenementen van Grolsch Nederland en Philip Sijthoff, databasemanager bij Unilever, over hun online direct marketingstrategie.Grolsch Nederland startte in 2005 met de Musicmiles-actie, waarmee consumenten konden sparen voor allerlei premiums. Volgens Smit droeg de actie bij aan de omzetverhoging. Grolsch wist eerst niet precies wat te doen met de opgebouwde database aan klantgegevens, maar nu gaat men die inzetten voor e-mailmarketing. Unilever heeft van al haar merken klantgegevens verzameld in een database. Volgens Sijthoff kan men de klant hierdoor gesegmenteerd benaderen. Zo kunnen klanten ook over andere Unilever-merken geinformeerd worden, mits deze bij de consument passen. Hoewel de producenten klanten dus zelf benaderen, zal de uiteindelijke transactie bij de retailers plaatsvinden. De retailer kent de consument immers het beste, al zal hij informatie moeten delen met fabrikanten.

bron: Adformatie 
 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat