Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


WebAds komt met profiling netwerk en behavioral targeting

donderdag 1 juni 2006


WebAds komt met de mogelijkheid tot adverteren op basis van onder meer leeftijd of geslacht van de internetter. Met dit profiling netwerk kunnen adverteerders nog gerichter adverteren. WebAds beschikt via haar netwerk over geregistreerde profielen van zo`n 3 miljoen internetgebruikers. Bij profiling op basis van persoonskenmerken gaat het om ingelogde gebruikers van websites zoals TMF of Hyves. Dit is bijvoorbeeld interessant voor een cosmeticamerk dat gericht op meisjes in de TMF-omgeving wil adverteren.In de tweede helft van 2006 komt WebAds met `behavioral targeting`, waarbij de internetter advertenties te zien krijgt die aansluiten op zijn gedrag op de websites binnen het netwerk. Adverteerders kunnen met deze mogelijkheden gerichter doelgroepen bereiken en hen relevante informatie aanreiken. Op deze manier zijn campagnes effectiever en kostenefficienter. Bij behavioral targetting krijgt iemand na een bezoek aan een financiele site bijvoorbeeld gericht financiele producten aangeboden. De privacy van de internetgebruiker is bij beide nieuwe methoden niet in het geding.

bron: admanager.nl

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat