Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Aantal online aankopen neemt toe

donderdag 1 juni 2006


De online consumentenbestedingen overstijgen in 2005 voor het eerst de grens van 2 miljard euro. Dit blijkt uit de tweejaarlijkse `Thuiswinkel Markt Monitor 2005-2`, van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org. Het aantal actieve internetters is vorig jaar met 11% toegenomen ten opzichte van 2004; tot 10,1 miljoen. Het aantal online kopers is met 28% gestegen tot 6 miljoen. Een online bereiksonderzoek sinds maart 2005 in opdracht van de Stichting Internetreclame (STIR) moet adverteerders en bureaus helpen om hun online campagnes efficienter te maken. Uit dit onderzoek blijkt dat 67,6% van de totale bevolking (ouder dan 13 jaar) en 87,5% van de online populatie thuis een internetverbinding heeft. De mediabestedingen van de totale populatie bestaat voor 38% uit tv, 43% radio, 10% internet, 3% tijdschriften en 5% kranten. Van de bevolking surft 29,9% nooit. In voorjaar 2006 onderzocht RM Interactive de bekendheid en het gebruik van online prijs- en productvergelijkers. Kieskeurig.nl kennen de meeste mensen (64%), 31% gebruikt de site weleens, en voor 22% is het de meest gebruikte site. Tweede op de lijst is Vergelijk.nl: 44% kent de site, 17% gebruikt hem en 11% gebruikt hem het meest voor onderzoek.

bron: Emerce

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat