Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Zoekmachinemarketing wordt volwassen

dinsdag 1 augustus 2006


Zoekmachinemarketing wordt volwassen, getuige het volume van de markt en de mogelijkheden om campagnes te optimaliseren. In 2005 besteedden Nederlandse adverteerders 70 miljoen euro aan zoekmachinemarketing. Adverteren op social networks en social communities neemt hand over hand toe. Advertenties kunnen via dergelijke websites worden gekoppeld aan de persoonlijke content van deelnemers. Het is de vraag hoever adverteerders daarmee kunnen gaan, want het gevaar bestaat dat deelnemers deze koppeling ervaren als een soort stalking en het niet meer accepteren. Daarnaast zijn gespecialiseerde zoekmachines in opkomst, zoals Funda om een huis te zoeken of websites waarop de prijzen van talloze producten worden vergeleken. Deze websites bieden informatie aan die Google niet kan ontsluiten. Adverteerders moeten daarom op dergelijke sites een hogere click-through betalen dan bij Google. Microsoft lanceert in 2007 Microsoft Adcenter, waarmee geadverteerd kan worden bij zoekresultaten op MSN Search en Live.com. Diverse bureaus ontwikkelen tools waarmee de resultaten van zoekmachinemarketing kunnen worden verbeterd. Het bedrijf Toading biedt bijvoorbeeld een tool aan waarmee dynamische content kan worden gekoppeld aan een Adwords-advertentie.

bron: Adforesult

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat