Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


E-mail nadert direct mail

dinsdag 1 augustus 2006


De bestedingen aan marketing via e-mail benaderen die van direct mail, zo blijkt uit het nieuwste kwartaalonderzoek van Adforesult en Mailmedia. Mailmedia meet via zijn DM Barometer de inzet van beide vormen binnen het directmarketingbudget. Het blijkt dat er steeds meer budget wordt vrijgemaakt voor online campagnes. Themareclame maakt daarbij plaats voor directe communicatie. Dat geschiedt vooral via digitale kanalen aangezien die relatief goedkoper zijn en een hogere effectiviteit opleveren. Nadelen van internet als communicatiekanaal is dat het medium vluchtigheid in de hand werkt, en dat internetters weinig loyaal zijn. Bovendien zijn er bij e-mail meer partijen betrokken dan bij direct mail, zoals providers, systeembeheerders en leveranciers van software. De website Emma.nl streeft ernaar een whitelist te ontwikkelen met verzenders van commerciele e-mail. De providers zouden de mail van de deelnemers aan Emma.nl ongezien moeten doorlaten. Emma.nl heeft momenteel 35 participanten en heeft met een provider een overeenkomst gesloten. E-mailconcepten zijn er in veel soorten en maten, zoals nieuwsbrieven, e-folders, actiemail en enquetes. Een adverteerder moet vooraf een duidelijk en meetbaar doel definieren en het concept daarop afstemmen.

bron: Adforesult
 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat