Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Nederlandse bedrijven besteden meer aan internetadverteren

dinsdag 22 augustus 2006


Nederlandse bedrijven geven steeds meer geld uit aan internetadvertenties. Dat blijkt uit gegevens van Nielsen Media Research op basis van onder meer bruto inkomstengegevens van de grootste Nederlandse exploitanten van websites, zoals Wegener, Telegraaf en PCM. Het eerste halfjaar van 2006 werd zo`n 97 miljoen euro uitgegeven aan internetadvertenties. In vergelijking met 2005 is dit 35% meer.

Vooral mediabedrijven en bedrijven in de ICT, telecom en financiele dienstverlening besteden veel geld aan online advertenties. Banners, buttons en skyscrapers zijn de meest populaire advertentie-uitingen. Van alle advertentiebestedingen wordt 54% gespendeerd aan deze drie advertentiemogelijkheden.

Volgens Berry Punt, marketingmedewerker bij Nielsen, zijn internetadvertenties populair omdat ze minder statisch zijn dan die op televisie of in de printmedia. Consumenten kunnen sneller op online advertenties reageren. Dat geeft bedrijven het idee dat ze beter en eerder op behoeften van de consument kunnen inspelen.

Hoewel internet als advertentiemedium steeds populairder wordt, gaat het meeste geld nog steeds naar traditionele advertentiekanalen. Kranten haalden in 2005 380 miljoen euro binnen aan advertentie-inkomsten en televisie ruim 1,3 miljard euro.

bron: automatiseringgids.nl

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat