Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Internet neemt voorraadfunctie van winkels over

zaterdag 26 augustus 2006


Internet neemt steeds meer de voorraadfunctie van winkels over, door goederen te verkopen die in de winkel niet verkocht worden. Voor de tastbare winkels is het niet zinvol om goederen in het assortiment te houden als er geen belangstelling voor is. Onverkochte voorraad levert de ondernemer immers niets op. Online stores kunnen daar dan ook van profiteren. Doordat zij vaak over enorme magazijnen beschikken en klanten online tegenkomen, kunnen zij onverkoopbare producten wel verkopen. Zo kan een cd of boek toch geld opleveren.

Om een succesvolle long tailer te worden, zoals het verkopen van minder populaire items heet, moet aan een aantal eisen worden voldaan. Volgens Chris Anderson, auteur van het boek `The Long Tail`, moet de winkel er voor zorgen dat ze echt alles kunnen aanbieden. Ook moeten ze de consument helpen zoeken naar het juiste item. Dit kan op verschillende manieren gerealiseerd worden. Door de consument het koopgedrag van andere klanten te laten zien, kan de consument op ideeen gebracht worden. Onder de long tailers vallen ook de online veilingen, omdat ook hier van alles te koop wordt aangeboden. Door vraag en aanbod samen te brengen, kan met long tail toch winst gemaakt worden.

bron: Fem Business
 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat