Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


News engine marketing combineert zoekmachinemarketing met pr

woensdag 18 oktober 2006


De combinatie van search engine optimalisatie (SEO) en public relations levert news engine SEO op, ofwel NESEO. NESEO combineert de tools van pr en zoekmachinemarketing en houdt de gestuurde distributie van nieuws naar nieuwssites in. Het enige doel van dit nieuws is de reputatie en het profiel van een merk te verbeteren in de digitale media. Merken worden zo gemakkelijker vindbaar bij zowel zoekmachines als alle mogelijke andere nieuwsbronnen. News engine SEO moet voldoen aan negen eisen:
1) Gebruik niet te veel zoektermen en maak persberichten relevant en nuttig.
2) Persberichten moeten voor mensen bedoeld zijn en niet voor zoekmachines.
3) Elk persbericht moet passen binnen de merkstrategie en het merkperspectief.
4) Effectiviteitsmetingen moeten al beginnen voor het persbericht gelanceerd wordt (als benchmark of vergelijkingsmonitor).
5) Zorg ervoor dat er voor persberichten in diverse formats beschikbaar zijn zoals plain text, Word of PDF.
6) Doe online onderzoek naar de voor het merk beste communicatiemethoden.
7) Verhoog de impact van de merkcommunicatie door in te spelen op seizoen, omgeving en trends.
8) Communicatie moet zowel online als offline plaatsvinden en geintegreerd worden met pr-acties.
9) Leer zoveel mogelijk over de ontvangende partij, bijvoorbeeld of die de voorkeur geeft aan gratis dan wel betaalde diensten of aan traditionele dan wel nieuwe media.

bron: Admap

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat