Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Helft gebruikers Google kijkt alleen naar eerste scherm

vrijdag 8 december 2006


Bijna de helft van de gebruikers van de Google zoekmachine kijken niet verder dan het eerste scherm. Zij tikken liever een nieuw trefwoord in dan te scrollen, zo blijkt uit onderzoek van markt- en adviesbureau NetMarketing. Daardoor zijn advertenties en vermeldingen die na het eerste scherm met zoekresultaten verschijnen, steeds kanslozer. `De trend is dat er steeds minder wordt gescrolled, we verwachten dat dit beeld zich versterkt.

Dit is consistent met het beeld uit onze klantonderzoeken waarin we zien dat ook op homepages en landingpages steeds minder wordt gescrolled`, aldus directeur van NetMarketing Usability Experts, Ronald Verschueren. `Het verwachte effect is dat de kosten voor de hoogste advertentieposities binnen Google hierdoor zullen stijgen. Om dit terug te kunnen verdienen wordt het voor adverteerders in Google steeds belangrijker om hun sites te optimaliseren. Geoptimaliseerde sites leiden tot een hoger percentage verkopen tegen vergelijkbare advertentiekosten, waardoor de kosten en baten inbalans kunnen worden gehouden.

`Bij 90% van de Nederlanders is Google de meest gebruikte zoekmachine. Hun gedrag is voor een groot deel bepalend voor het succes van de advertenties. Het surfgedrag van 30 mensen is bekeken voor verzekeringen, reizen, lenen en consumentenproducten. Zij voerden in totaal 480 zoekopdrachten uit, waarbij in 48% van de gevallen niet werd gescrolled. NetMarketing maakt bij het onderzoek gebruikt van eye tracking technieken.

bron: vecai.nl

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat