Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Helft grote Nederlandse winkelketens heeft een webwinkel

vrijdag 15 december 2006


Bijna de helft van alle grote Nederlandse winkelketens (47%) heeft een webwinkel. Dat blijkt uit een inventarisatie van RetailTrends. Uit de inventarisatie komt verder naar voren dat bijna alle grote Nederlandse winkelketens een website hebben (98%) en dat 64% e-mails verzendt naar belangstellende klanten.

De websites van de grootste retailers zijn vrijwel allemaal goed te vinden. Retailers die minder snel gevonden worden zijn: Aktiesport, Bijoux Brigitte, Expert, Mango en The Sting. Vindbaarheid op zoekmachines is al heel belangrijk voor retailers en zal naar verwachting alleen maar belangrijker worden. Veel consumenten kopen al via internet, maar ook digitale orientatie op een latere aankoop wordt steeds belangrijker. Ook retailers die geen webwinkel hebben, doen er dus goed aan zich op internet te presenteren.

Slechts 11% van de retailers doet aan zoekreclame. Voorbeelden hiervan zijn Hema, die bij zoekmachines goed scoort op het woord `tompouce` en Hunkemoller, die hoog eindigt bij de zoekterm `ondergoed`. Retailers die zich bezighouden met zoekreclame zijn onder meer: Albert Heijn, Australian Homemade, Bruna, Christine le Duc, Mexx, Prenatal, Scapino en Tchibo.

bron: Retailtrends

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat