Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


In 2008 liggen mediabestedingen aan internet hoger dan aan radio

zaterdag 7 juli 2007


In 2008 zullen adverteerders meer uitgeven aan commerciele uitingen op internet dan op de radio. Dat voorspelt mediabureau ZenithOptimedia. Bedrijven nemen adverteren op internet steeds serieuzer en leggen zich meer toe op zoekmachinemarketing en digitale video.

ZenithOptimedia verwacht dat adverteerders volgend jaar 288 miljoen euro uitgeven aan reclame op internet en 282 miljoen aan radiobestedingen. In 2006 werd er nog 164 miljoen aan internet besteed, in 2007 naar verwachting 222 miljoen en in 2009 354 miljoen euro. De groei in dit segment bedraagt dus omstreeks 60 miljoen euro per jaar.

De radiobestedingen blijven stabiel rond 280 miljoen euro per jaar. Het meeste advertentiegeld gaat richting kranten, televisie en tijdschriften.5% van de totale mediabestedingen gaat naar internet. 20% van de internetbestedingen heeft betrekking op zoekmachinemarketing. De uitgaven aan zoekmachinemarketing nemen naar verwachting jaarlijks met 10% toe.

Volgens ZenithOptimedia is het cpm-model nog steeds het gangbare afrekenmodel. Bij cpm wordt er betaald per 1.000 vertoonde advertenties. Mick Santifort, verbonden aan ZenithOptimedia, meent dat de toegenomen mediabestedingen te maken hebben met de opwaartse lijn van de economie.

bron: emerce.nl

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat