Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Webshop heeft ook adviesfunctie nodig

donderdag 31 mei 2007


Door de toenemende populariteit van webshops zullen bepaalde winkels het steeds moeilijker krijgen en op termijn zelfs geheel verdwijnen uit de binnensteden, zo blijkt uit het onlangs verschenen rapport `Winkelen in het internettijdperk` van het Ruimtelijk Planbureau.

Vooral zaken als tweedehandswinkels, reisbureaus, bruingoed- en witgoedzaken, boekhandels en cd-zaken zullen last krijgen van de concurrentie van de webshop. De klant verwacht verder dat de kantoorvakhandel zowel vanuit een winkel als vanaf een website de consument in de toekomst gaat bedienen. Voor de komende jaren zal de uitdaging liggen in hoe een goed doordacht businessmodel kan worden gerealiseerd.

Volgens Gideon van den Burg, Marketing Manager bij Ahrend-Lyreco, komen 60 tot 70% van de bestellingen binnen via internet. Het gaat dan niet alleen om grote bedrijven die bestellingen plaatsen, maar ook kleinere bedrijven maken hier in toenemende mate gebruik van. Wel blijft volgens Van den Burg de adviserende rol die een bedrijf een klant kan bieden van belang. Goed relatiemanagement blijft belangrijk. Dat is ook terug te zien in de website van het bedrijf, waar de adviesfunctionaliteit wordt geoptimaliseerd.

bron: Kantoor Business Magazine

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat