Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Bestedingen online reclame blijven groeien

vrijdag 25 mei 2007


De bestedingen in online reclame blijven toenemen, zo blijkt uit gegevens van IAB Nederland. IAB Nederland onderzocht samen met 21 internetexploitanten en Nielsen Media Research de netto mediabestedingen over het eerste kwartaal van 2007. Ten opzichte van dezelfde periode in 2006 werd een groei van 8,9% geboekt. In het eerste kwartaal van 2006 bedroegen de bestedingen 31,8 miljoen euro. In 2007 is dat opgelopen naar 34,1 miljoen euro. Banners, buttons en skyscrapers zijn het meest populair met een aandeel van 57,8%. In 2006 was dat nog 52,1%.

De meest vooruitlopende branches met online reclame zijn horeca, toerisme en recreatie met een aandeel van 13,3%. Hoewel er nog steeds sprake is van groei, is de groei momenteel wel minder. Volgens Marco Derksen, voorzitter van IAB Nederland, is de groei lager dan de afgelopen twee jaren gebruikelijk was. Toen namen de bestedingen ieder kwartaal met zeker 30 tot 40% toe. Een verklaring voor de minder sterke stijging is mogelijk het dalende aandeel in de totale mediabestedingen van de 21 deelnemende exploitanten, waaronder Adformatie, Orange, Wegener Multimedia, Adlink, Telegraaf en PCM Uitgevers. De minder sterke groei kan ook een gevolg zijn van de opkomst van andere vormen van online advertising of de toename van het aandeel search en email.

bron: admanager.nl

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat