Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


LinkedIn gaat advertenties plaatsen

donderdag 21 februari 2008


Nederlandse leden van online netwerk voor werkgevers en -nemers LinkedIn zullen binnenkort geconfronteerd worden met advertenties. In de Verenigde Staten doet de site al langer zaken met adverteerders. Deze staan te trappelen omdat LinkedIn de mogelijkheid biedt doelgroepen te selecteren. Porsche kan er bijvoorbeeld voor kiezen te adverteren op de persoonlijke sites van gebruikers die volgens hun profiel veel geld verdienen.

LinkedIn heeft over de hele wereld verspreid 19 miljoen leden, waarvan 5 miljoen uit Europa. Behalve in Duitsland (van Xing) en Frankrijk (Video) ontbreekt het vooralsnog aan concurrentie. Toch noemt Europees directeur Kevin Eyres een verbeterpunt: maar 25% van de gebruikers blijft na aanmelding daadwerkelijk actief op de site. Door voorlichting moet dit percentage omhoog.

Lidmaatschap van LinkedIn is gratis. De winst die volgens Eyres desalniettemin al anderhalf jaar gemaakt wordt is afkomstig van de inkomsten van bijzondere services. Met speciale bedrijfsoplossingen en reclame als nieuwe inkomstenbronnen verwacht hij dit jaar een omzet van 75 tot 100 miljoen dollar te realiseren.

Bron: Het Financieele Dagblad

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat