Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Populaire bannerformaten blijken niet het effectiefst te zijn

donderdag 6 maart 2008


Adverterend Nederland gebruikt momenteel niet de meest effectieve bannerformaten. Dat blijkt uit onderzoek van Netdirect. Dit is een divisie van de Online Marketing Groep (OMG).

Het onderzoek werd uitgevoerd over een steekproef van 40 miljoen bannerviews, die over 450 campagnes verdeeld waren. De meest gebruikte bannerformaten zijn 468x60 mm, 120x600 mm en 728x90 mm. Maar de volgorde in clickratio`s wijkt hier fors van af. In de topvijf van meest geklikte formaten komen er maar twee voor uit de topvijf van meest gebruikte formaten. Ook blijken banners in gifformaat het beter te doen dan flashbanners.

OMG-topman Edwin Basten is verbaasd over de uitkomsten van het onderzoek. `De kennis over de effectiviteit van banners laat nog te wensen over`, aldus Basten. De reden voor het onderzoek zijn de ontwikkelingen van de traditionele bereiksinkoop (cpm-tarieven) en de opbrengst van de afrekenmodellen op respons (e-cpm). Deze komen steeds verder uiteen te liggen. `Het verhogen van de effectiviteit van display advertising wordt daarom steeds belangrijker` zegt Basten. De cijfers zeggen overigens niets over de brandingeffecten.

Bron: Adformatie

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat