Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Behavioral targeting werkt

dinsdag 15 april 2008


Behavioral targeting werkt. `Het is al bewezen in Europa, alleen moet het in Nederland nog voet aan de grond krijgen.` Dit stelt Bas Seelen, managing director Benelux van Wunderloop, leverancier van behavioral targeting-systemen. Volgens Seelen wordt er bij uitgevers en exploitanten momenteel gewerkt aan de implementatie van systemen. Dit proces kost tijd, waarschuwt hij.

Goede profielen van websitebezoekers en die van `getargette` groepen in het bijzonder zijn een vereiste voor behavioral targeting. Deze ontbreken momenteel echter nog vaak bij Nederlandse sites. In ons land geldt vooralsnog alleen de campagne van ABN Amro voor beleggingscertificaten op sites van De Financiële Telegraaf als breed opgezet voorbeeld van behavioral targeting. De Telegraaf Media Groep werkt hierbij samen met de Amerikaanse softwareleverancier Revenue Science.

Een belangrijk voordeel van behavioral targeting is dat een uitgever kan besluiten om de content op zijn site aan te passen aan de profielen van bezoekers, zodat deze een `betere experience` krijgen. Seelen noemt het echter belangrijker dat de adverteerder een realtime beeld krijgt van alle bezoekers die geïnteresseerd zijn in specifieke producten. Adverteerders zijn juist in deze gegevens geïnteresseerd, `omdat ze daarmee hun marketing kunnen uitbreiden via andere kanalen.`

Bron: Adforesult

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat