Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Adverteerders die Google AdWords inzetten moeten door leercurve

zondag 1 juni 2008


Adverteerders die Google AdWords benutten moeten door een leercurve, en menig adverteerder zit nog in de experimentele fase. Dat stelt Noud van Alen, de nieuwe marketingmanager Benelux bij Google. Google tracht het bewustzijn bij de mkb-doelgroep te verhogen via radiocommercials, billboards, kortingscoupons en advertorials in vakbladen.

Het is de taak van Van Alem om alle producten van Google goed in de Nederlandse markt te zetten. De reisbranche, de financiƫle wereld en zakelijke dienstverlening zijn grote klanten van de zoekmachinemarketing die Google Nederland aanbiedt. Google werkt direct samen met klanten, maar werkt ook samen met zoekmachinebureaus. Via evenementen wordt marketeers geleerd hoe ze de Google-producten het meest effectief kunnen inzetten.

Google-kenner Jeroen van der Wiel verwacht veel van online adverteren via YouTube, dat in het bezit is van Google. Google gaat zich volgens hem richten op beeldreclame en werkt tevens aan een eigen televisiekanaal. De komende jaren zullen tv en films steeds meer online worden gedistribueerd. Van Alem ontkent echter dat Google een eigen kanaal opzet. Pushreclame op online sociale netwerken heeft volgens Van der Wiel eveneens enorme potentie.

Bron: Tijdschrift voor Marketing

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat