Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Mkb-detaillisten wapenen zich tegen webwinkels

zondag 15 juni 2008


Mkb-ondernemers in de detailhandel trachten zich dit jaar te wapenen tegen webwinkels en postorderbedrijven. Een ander speerpunt is het oplossen van het tekort aan schapruimte en het tekort aan personeel, zo blijkt uit onderzoek van Delta Lloyd. De kennisverzekeraar heeft een risicoscan ontwikkeld waarmee detaillisten hun belangrijkste bedrijfsrisico`s bloot kunnen leggen.

Van de respondenten zegt 44% maatregelen te nemen om de concurrentie met webshops aan te kunnen. Het aantal Nederlanders dat gebruik maakt van webwinkels is sinds begin 2007 toegenomen van 5 naar 6,5 miljoen euro. Dat heeft de branchevereniging Nederlandse Thuiswinkel becijferd. Erica Blom, directeur marketing & verkoop bij Delta Lloyd, adviseert ondernemers om via een standaardmodule zelf een webwinkel te beginnen. Daarnaast kunnen ondernemers zich onderscheiden door verdere specialisatie, of door in te spelen op de veranderende bevolkingssamenstelling.

Eus Peters, verbonden aan MKB-Winkelraad, adviseert mkb-detaillisten om samen te werken met webshops. Via joint ventures bundel je de krachten, compenseer je elkaars zwakke punten en maak je pas echt het verschil. E-commerce is goed voor 250 miljoen euro, op een totaal van 80 miljard euro van alle detailhandelsverkopen.

Bron: ERM


 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat