Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Consument stelt hoge eisen aan online check-out proces

dinsdag 3 juni 2008


Consumenten verwachten van online verkopers dat het check-out proces net zo overzichtelijk en transparant gebeurt als ze offline gewend zijn. Het probleem is dat sommige e-commerce bedrijven qua check-out service zijn blijven steken in de tijd voor de massa-individualisering.

Tweede-generatie e-commerce sites richten zich veel meer op de individuele bezoeker. Ze kennen de gehele voorgaande shopping geschiedenis van de klant en diens aankoop- en betaalgedrag. Het proces richting de uiteindelijke koop is voor veel consumenten een belangrijke keuzefactor voor online aankopen geworden. Ze willen gemakkelijk aan specificaties als lengte, gewicht en materiaal kunnen komen, die bovendien eenvoudig te vergelijken zijn met het aanbod van de concurrentie.

Drop-out klanten die uiteindelijk toch afzien van een aankoop kunnen wordt afgeschrikt door zaken als verzendkosten en problemen rond prijs en betaling. Anderen krijgen te maken met vervelende technische navigatieproblemen waardoor de check-out belemmerd wordt. Een zeer effectieve oplossing blijkt te zijn alle check-out aspecten samen te brengen op één enkele pagina. Zo ziet de klant in één oogopslag alle relevante informatie rond productomschrijving, prijs, eventuele korting, betalingsvoorwaarden en levering en behoudt zo overzicht en het gevoel efficiënt te worden geholpen.

Bron: Admap

 

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat