Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Europese uitgaven aan online adverteren blijven toenemen

maandag 2 juni 2008


De online advertentiemarkt in Europa is ten opzichte van 2006 in 2007 met 40% gegroeid tot 11,2 miljard euro. In de Verenigde Staten werd in 2007 14,5 miljard euro besteed aan online advertenties, 26% meer dan in 2006. Jaarlijks onderzoek naar online advertentie-uitgaven in 16 Europese landen, uitgevoerd door IAB Europa en PricewaterhouseCoopers, wijst dat uit.

Van de Europese budgetten voor online advertenties werd 65% uitgegeven in Frankrijk, Duitsland of het Verenigd Koninkrijk. In Griekenland groeiden de uitgaven met 91%, in Spanje met 55% en in Sloveniƫ met 49%. In Nederland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Polen en het Verenigd Koninkrijk werd minimaal 10% van het totale advertentiebudget besteed aan online. Nederland loopt daarin voorop met 18,5%, gevolgd door Noorwegen met 15,6%.

Aan de hand van wat uitgegeven wordt per internetgebruiker werd ook per land de waarde van een gebruiker voor een adverteerder berekend. In Europa geven adverteerders gemiddeld 80,60 euro uit per gebruiker, in Noorwegen 133,20 euro en in Nederland 65 euro. In de Verenigde Staten geeft een adverteerder gemiddeld 91,90 euro uit per internetgebruiker.

Bron: emerce.nl

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat