Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Hoe onderscheidt de webwinkel zich?

dinsdag 15 juli 2008


E-commerce is een markt die zich steeds meer in de breedte ontwikkelt, met specialisten die hun waar willen verkopen aan webwinkelaars. Wil een aanbieder zich kunnen blijven onderscheiden, dan moet hij groot, specifiek of innovatief te werk gaan.

Webwinkels die wat te besteden hebben kunnen aandacht kopen door middel van populaire AdWords in zoekmachines, en dan met name de verticale zoekmachines. Deze worden tegenwoordig namelijk steeds vaker geraadpleegd. Daarnaast is het koppelen van on- en offline winkels verstandig, aangezien zij reclame voor elkaar kunnen maken. Nichemarketing biedt ook kansen in een markt die voornamelijk door grote spelers wordt opgeslokt. Europese webwinkels waar iedere Europeaan voor dezelfde prijs hetzelfde product kan kopen zijn bijvoorbeeld kansrijk.

Webwinkels kunnen innovatief zijn door speciale tools of features te hanteren die het shoppen leuker en aangenamer maken. Bij `social shopping` bijvoorbeeld kan een klant zijn keuze afstemmen op het oordeel van anderen. Amazon.com werkt al jaren met deze methode. Recensies, Q&A`s en gezamenlijk winkelen kunnen het hele bedrijfsproces beïnvloeden: winkeliers kunnen aan de hand van deze informatie bijvoorbeeld hun marketing aanpassen of de onderhandelingspositie met leveranciers versterken. Sites als Vergelijk.nl en Kieskeurig.nl zouden zonder recensies zelfs niet kunnen bestaan.

Bron: Emerce

 

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat