Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Minderheid luxemerken verkoopt online

donderdag 17 juli 2008


Slechts een derde van alle luxemerken verkoopt zijn producten online. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester. De helft van de luxemerken zonder eigen webwinkel heeft ook geen plannen om er een op te zetten. De meeste luxemerken gaan er van uit dat hun klanten wel online zoeken naar het merk, maar offline de producten zullen kopen.

Daarnaast geven luxemerken aan dat online verkopen niet in de brand- en salesstrategie of in de distributiestrategie past. Een deel van de luxemerken zonder webwinkel verkoopt momenteel online via retailkanaalpartners.

Het lijkt erop dat de luxemerken door af te zien van online verkoop veel omzet mislopen. Acht op de tien welvarende consumenten is namelijk iedere dag op het internet te vinden en doet daar regelmatig luxe aankopen. In Nederland werd vorig jaar maar liefst 3,89 miljard euro uitgegeven aan online winkelen.

Bron: Emerce

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat