Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Internetgebruiker doet vaak online inkopen

donderdag 14 augustus 2008


Van de internettende Nederlanders koopt tweederde wel eens online. Uit een analyse van de `online Nederlander` door Cendris blijkt dat internet het vaakst wordt gebruikt om informatie te zoeken (73%), actualiteiten bij te houden (40%) en vakanties te boeken (eveneens 40%). De laatste tijd zijn chatten en het opdoen van contacten aan een flinke opmars bezig (30%) en worden ook financiƫle zaken steeds vaker online gedaan. Van de 63% die wel eens iets online koopt doet 8% dit vaker dan tien keer per jaar.

Uit de analyse blijkt bovendien dat mensen die online vakanties boeken gemiddeld avontuurlijker zijn ingesteld dan de gemiddelde Nederlander, met fly and drive-vakanties, rondreizen en verder gelegen bestemmingen. Cruises en fietsvakanties worden het minst online geboekt, vooral omdat deze vakanties bij ouderen populair zijn. Deze geven volgens directeur Kees Groenewoud van Centris de voorkeur aan vertrouwde kanalen.

Van alle online Nederlanders kan meer dan de helft bestempeld worden als internetjunkie (20%) of e-potential (37%). Dat duidt op een bovengemiddelde tot zeer groter interesse in internet. Liefst 69% heeft een gemiddelde tot zeer hoge e-businessgevoeligheid.

Bron: Adformatie

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat