Nieuws

ALLES | INITIATIEVEN | ONDERZOEK


Internet verandert rigoureus spelregels binnen financiele markten

dinsdag 19 augustus 2008


Internet heeft de spelregels binnen de financiële markten rigoureus veranderd. In de toekomst zal de oriëntatie- en aankoopcyclus dankzij internet en communities verder transformeren. Dit betoogt Hong-May Cheng, principal consultant VODW Marketing.

Waar consumenten momenteel hun identiteit nog vaak laten definiëren door de producten die zij gebruiken en de merken die zij kopen, zal dit in de toekomst verschuiven naar de communities waar zij deel van uitmaken, meent Hong-May Cheng. Communities zullen daarom ook bij adviesgevoeligere zaken zoals autoverzekeringen, spaarrekeningen en hypotheken, veel invloed gaan uitoefenen.

Hong-May Cheng voorziet een verandering van de focus van vergelijkingssites. Nu beoordelen deze sites financiële producten nog voornamelijk op prijs. Prijsvergelijking is echter een tijdelijke marktimperfectie, aldus Hong-May Cheng. Producten en diensten zullen volgens hem over tien jaar nog transparanter zijn. Vergelijkingssites vergelijken dan niet alleen prijs, maar ook kwaliteit van dienstverlening. Door deze evolutie van vergelijkingssites zal service belangrijker worden.

Bron: Marketing Tribune

 

 

Terug

Nieuws
Sitemap
Zoeken
Contact



Webresultaat